Ein Outlet in Echternach in Vorbereitung:
Gute Nachrichten für das Großherzogtum! Die Stadt Echternach bringt ihren Outlet-Komplex auf den Markt. Allerdings ist das Projekt nicht erst seit gestern bekannt. Tatsächlich stellt Frau Hartmann uns klar, dass es von der alten Koalition initiiert wurde und auch als neue Mehrheit noch aktuell ist. Dazu organisiert die Gemeinde das Projekt, kann es aber nicht alleine umsetzen.”Das wurde zwischen der Stadtverwaltung und einem externen Berater (der Erfahrung in diesem Bereich hat), der die Stadtverwaltung seit 2017 berät, vorbereitet. Die Idee ist, eine Gesellschaft zu gründen, die das Projekt, so wie es umgesetzt wird, verwaltet“. Sie erklärt uns auch, dass die Umsetzung nicht einfach war: “Es wurde durch die Pandemie und die Überschwemmungen im Juli 2021 gebremst”. www.diegrenzgaenger.lu
Welcome to architectural beauty: Echternach is the gateway to the attractive tourist destination of Mullerthal and a traditional traffic junction between Luxembourg and Germany. As Luxembourg’s oldest city, having been granted city rights as early as 1236, Echternach has a number of buildings and attractions of international reputation, such as the Echternach Basilica and Abbey, the historic market place around the Gothic courthouse “Dënzelt” and parts of a well-preserved medieval city wall. Echternach is known far beyond the borders of Luxembourg as the home of the UNESCO World Heritage site of the Dancing Procession in honor of St. Willibrord, whose crypt is hosted in the basement of the basilica.
Adresse: Administration Communale
de la Ville d’Echternach
B.P. 22 | L-6401 Echternach
T. +352 72 92 22-1 | F. +352 72 92 22-57
Centre Management in Echternach will offer a comprehensive service to customers and shoppers all across the region, including:
› customer service desk and lost and found office operated during opening times
› VAT refund
› Kids buggies or special shopping trolleys with child seats
› Wheelchairs/electric vehicles for disabled people
› Shuttle services from and to Luxembourg City, Trier and possibly other high-volume entry points into the catchment area
› the sale of gift cards and vouchers
› “Welcome Packs” with discounts and vouchers in agreement with tenants and brands
› multilingual signage and digital information systems
› centre website with digital marketing facilities andsupport for POS marketing and promotions
› sales/turnover recording and data reconciliation of retail performance with a specialized IT system, including the creation of aweekly and annual ranking of the turnover per store unit and the communication of the rankings to the tenants
etc today.rtl.lu